fredag 22 januari 2010

Växjö

Kom inte hem från Växjö förrän klockan åtta nu ikväll, precis lagom till ett dukat bord, där älsklingen hade ansträngt sig ordentligt med en tacogratäng med fläskfilé och ett glas vitt till. Det var fantastiskt gott och efter det blev det att koppla av till Lets dance...

Dagen har varit rätt tuff, vi har som sagt startat upp vår grammatikdelkurs och oj... vad mycket vi ska kunna allt från ordklasser, genus (utrum o neutrum), infinita o finita verb, prefix, suffix, olika attributer till fraser, satser, huvudsats och bisats m.m. och det bara snurrar av allt i huvudet. Men tur att vi fick en föreläsning, dock i turbofart, men väldigt matnyttig... Jag vet som sagt vad jag ska plugga på nu en tid framöver. Vi ska också göra en performansanalys, spela in en elev med svenska som andraspråk när denne berättar till en bildserie och sedan transkibera den ord för ord och analysera, spännande men ack så tidskrävande.

När dagen var slut hade jag bestämt träff med min före detta kollega Christina Brodin som numera bor i Växjö. Hon kom ut till universitetet och vi blarrade av oss i 1 och 1/2 timma, så jätteroligt att träffa henne:), en kollega som jag verkligen saknar. Sedan bar det av hemåt och då passade jag på att lyssna på handbollen, emellanåt var det riktigt svårt att koncenterera sig på körningen, för usch så spännande det var, men TYVÄRR vi är ute ur EM, och jag som sett fram emot denna turnering så mycket, aj, aj, aj...

Gick för övrigt rätt bra på ridningen igår, emellanåt gick hon riktigt bra min lilla Mia och ryggen den mår bara bra och inte jättemycket träningsvärk, bara lite lagom hihi... Nu ska jag se vem som åker ur Lets dance.

Njut och ha det så skönt i helgen!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...