tisdag 19 januari 2010

Lön för mödan!

Idag var det min första heldag på jobbet denna termin, och det kändes, men ack så trevligt. Jag har även varit inne i helklass idag och haft lektion..., jag saknar det verkligen. Jag har ju bara smågrupper detta läsår eftersom jag jobbar halvtid. Som sagt roligt är det och det blir kanske att jag får en egen klass igen nästa läsår.

Jag arbetar i alla fall på med mina sva elever och trivs väldigt bra med dem. Jag har arbetat en hel del på att skapa bra relationer som jag tycker är så viktig, t.ex. pratar vi om deras språk och kultur en del, som ett tecken på att jag är intresserad och respekterar deras kultur. Vi har väldigt mycket samtal i vår grupp och jag känner att jag kommit flera av dem riktigt nära. Ett riktigt roligt och framförallt trevligt exempel fick jag på det idag, för då sa en av mina elever "Vet du Marie, jag är förtjust i dig, som lärare alltså" :) och jag sa genast "Vad bra, för jag tycker bra om dig också, det är ju bra att vi trivs tillsammans". Ja, det är bra härligt när man får gensvar och lön för mödan, då känns det RIKTIGT BRA att vara lärare!!!!

Googlebild gt.se


Nu snart är det dags, för vad? jo för EM-handboll så klart!!! Sverige och Slovenien och det kommer bl så spännande!!! Vi får hålla tummarna för att de nya tränarna Staffan Olsson och Ola Lindgren lyckas med sitt lag ikväll...

Heja Sverige!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...