torsdag 14 januari 2010

Tjatig var ordet!!

Ja en dag kvar med risk för att vara tjatig, tyvärr är det inget annat än tentan som existerar hos mig nu. Emellanåt funderar jag verkligen på vad jag håller på med. Denna korvstoppningsinlärning är verkligen inte vad jag förespråkar som lärare och inget som passar mig personligen heller. Jag har faktiskt i ärlighetens namn funderat på att hoppa av om jag inte klarar denna tenta, tyvärr är det nog försent för Isa har redan satt in vikarie för mig... En annan sak är också att ens självförtroende är inget vidare just nu, för när jag läser om en sak och känner okej detta fattar jag nu och kommer ihåg, så har jag glömt det när jag är på nästa. Jag känner mig en anings "trög", det är väl det rätta ordet, suck o pust nu ska jag sluta plåga er med mitt gnäll.

Jag har i alla fall låst in mig på mitt arbetsrum och ska fortsätta läsa hela kvällen, och hushållet har jag lejt bort till ungdomarna. Mmmm nu känner jag doften av Christophers pizza komma smygande... Håll tummarna för mig imorgon, då åker jag till Växjö och har som sagt 5 timmar på mig...


Lite vackra vinterbilder på min utsiktsvy kan jag väl bjuda på mitt i allt gnäll!!
Kramar från mig!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie jag hoppas verkligen du klarar tentan nu då, som du kämpat! Förstår det känns tröttsamt emellanåt, hoppas det går vägen ska hålla både fingrar o tår ;)

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...