fredag 29 januari 2010

Fredag med allt vad det innebär!!

Det är fredag vilket innebär ledigt (från jobbet) och träningsvärk... Det är inte klokt att det aldrig ger med sig, jag kanske måste rida flera dagar i veckan haha... Förra torsdagen stretchade jag och det blev faktiskt bättre, men missade det igår. Men min torsdagskväll är faktiskt en riktig genomkörare för kroppen:) En person som aldrig har ridit förstår nog inte hur jobbigt det är att arbeta med en häst under ett dressyrpass. Jag var fullkomligt genomsvett igår, snoren rann och jag flåsade så man skulle kunna tro att jag sprang ettt maratonlopp...

Jag var inför gårdagens riding lite orolig för min onda handled som jag fick sådan värk i efter skidåkningen, men det gick bra under ridningen i alla fall. Värken kom efteråt. Jag vill faktiskt inte genomgå en operation igen, det tog så fruktansvärd lång tid att bli återställd efteråt och nu har jag ju betsämt mig för att rida hela terminen...

En sak som jag inte kommit igång med är friskis & svettis och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Ann och jag tar en långpromenad i veckan också så jag avvaktar nog friskis ett tag. Vi får denna terminen heller inga bidrag till friskvård av kommunen så snål smålänning som jag är hoppar jag över, hihi... Skämt å sido så har jag precis betalat in ridavgiften på 2600 kr så det räcker faktiskt inte till mer "extra" denna månad. Jag får ju heller inte heltidslön när jag studerar och det märks med ett par tusen mindre varje månad.

Nu måste jag ta tag i grammatiken igen. Jag lyckades göra ett tjusigt träddiagram på datorn igår, där vi skulle sortera in orden efter rot, stam, prefix, suffis, fogemorfem m.m. Det var heller inga vanliga ord utan t.ex. kopieringsmaskinsrummen, pust... fast lite utmanande är det allt...

Väntar ikväll hem dotter med pojvän, vilket alltid är lika trevligt. Ska bara komma på något gott att bjuda på. Kommer nog inte se Johanna så mycket i helgen eftersom hon ska ha danskurs.

Njut av en härlig FREDAG
kära bloggläsare!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, tänkte fråga dig och Elina som rider om ni kan få nys på gamla hästskor, heter de så? Jag är på jakt efter ca 8 stycken olika hästskor, sådana "U"... gärna i lite olika storlekar, vill du/ni kolla lite åt mig? Någon får gärna vara rostig, hahaha!

Hoppas du hinner att träffa Johanna lite med :)

KRAM från Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...