söndag 3 januari 2010

söndag 3 jan -10

Ett par dagar har förflutit sedan nyårsafton och förutom att läsa till min tenta (som den mesta tiden går till) händer det lite annat. Igår kväll var vi en sväng hos Lena och Tommy i Solnehult. Kajsa är hemma från Skottland och Elina och hon skulle ha sin årliga julklappsutdelning... Det blev en tacokväll i glada vänners lag. Vi kunde heller inte missa andra delen på Camilla Läckbergs "Olycksgågeln" och sedan blev det även där lite wii och dansmatta:)

Något som jag har gjort väldigt lite av är däremot allahanda uteaktiviteter, jag som alltid har gillat vintern med snö och kyla vill bara inte gå ut. Jag gör allt för att slippa, jag fryser och fryser ända in i märgen. När barnen var små åkte vi pulka, skidor och skridskor, vi hade utflykter och grillade korv, allt sådant är borta i mitt liv och jag saknar det inte det minsta, men det är väldigt vackert att titta ut på det vackra vinterlandskapet. Men igår fick jag ett sms som gjorde att jag pallrade mig upp och klädde på mig lager för lager med varma kläder, jag har nämligen varit på dressyrkurs hos Agneta i Tuna idag, åhhh vad roligt och trots kylan som trots alla mina kläder bet i låren gick det bättre än någonsin med min lilla Santra Mia. Tänk vad jag har blivit biten!!!

Ta vara på varandra och njut av tillvaron!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...