onsdag 13 januari 2010

Snart tenta

Pust jag är verkligen en usel bloggare just nu, men det är bara plugg till tentan som gäller. Jag jobbade halva måndagen och tisdagen så jag hann i alla fall träffa eleverna lite. Idag har jag läst hela dagen och ju mer jag läser ju mer inser jag att jag inte kan, åhh... det är så mycket att hålla reda på så att jag blir tokig. Jag har hört att man bara behöver ha 60 % rätt så är man godkänd, så jag får försöka sikta in mig på det och ta det lugnt och skriva så mycket jag bara kommer på. Vi sitter från kl. 14 till 19 och jag kommer säkert sitta tiden ut om jag känner mig rätt. Just nu är allt korvstoppning, men det är bara att kämpa på.

I måndags var jag på medarbetarsamtal hos min chef Isa, och det är alltid trevligt för man får så goda lovord, och roligt att få veta att hon uppskattar mitt arbete och dessutom att jag är en tillgång för Astrid Lindgren skolan... För övrigt när man ju kommunanställd och lågavlönad så det är ju roligt med uppskattning, och det är hon bra på Isa... Hoppas att det visar sig i lönekuvertet, hihi!! Det är väl som vanligt en ytterst liten pott som ska delas på, och avtalet är inte klart än men det bådar inte gott. Vi lärare är inte tillräckligt prioriterade på arbetsmarknaden, skulle kanske ha tagit hand om en maskin istället...

Dags att förkovra sig lite till!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...