onsdag 6 januari 2010

Ordbajseri!!

Dagar av läsande har förflutit. Jag känner mig helt kokt i huvudet, och det värsta av allt är att jag tycker inte att något fastnar. Jag går upp tidigt på morgonen för att läsa tills övriga vaknar, försöker att vara lite social och sedan läser jag igen, är lite social och läser igen... PUST!! Jag har tyvärr själv satt mig i denna situation, men nog bland det värsta jag varit med om, en jäkla massa svåra ord, teorier och studier som ska kommas ihåg, ett jäkla ordbajseri helt enkelt.

Vi var i alla fall på bio i måndags kväll med Johanna och Nicke och vi såg det som jag väntat på sedan nov när den kom "Luftslottet som sprängdes" åhh jag gillar dem verkligen och nu är det slut....spännande hela tiden. Igår var vi ute och lunchade med vår mäklare, alltså hon som sålde vårt hus i Storebro. Vi har hållit kontakten hela tiden och vi rekommenderar henne till alla vi känner för hon är helt fantastisk, Anita på ERA, ja och eftersom vi gör det ville hon bjuda oss på lunch. Så det blev en filé oscar på Monte carlo, mums... Sedan åkte Dick och jag och handlade och sedan hem för att förbereda smörgåstårtorna till imorgon... En annan sak som är lite pinsam är att jag har vansinnigt ont i ryggen, troligen en sträckning från ridningen i söndags. Min häst blev jätterädd för något jag varken såg eller hörde och slängde sig hejdlöst åt sidan, och gick nästan ner på hasorna och jag var helt oförberedd och fick mig en knäck i ryggen. Jag går på Ipren och kan knappast sitta, och stå är inget vidare heller, så som sagt ligga och läsa är det jag gör mest. Får se om jag klarar mig utan behandling, men det har som sagt inte blivit något bättre på 2 dagar...

Kram på er alla!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...