måndag 30 november 2009

Lussebak i adventstider!!

Hej svejs! Igår var det första advent och det är så mysigt när det lyser så fint i alla fönster. Det behövs i detta mörker... Här hos oss passade vi också på att baka lussekatter nu när båda döttrarna var hemma. Dessa söta små damerna är båda väldigt traditionsbundna så vissa saker går inte att ändra på liksom.... Så denna dag åkte våra jul cd-skivor fram samtidigt som degen jäste och sedan blev det som sagt lussebak för hela slanten...

Efter baket var det dags att ladda om för att bege sig till Aktiv Ungdoms avslutning. Så in i duschen och sedan iväg till idrottshallen. I år skulle jag bara få sitta och njuta som en åskådare, inget stress före och heller ingen städning efteråt. AnnSofie var snäll och reserverade en plats åt mig bredvid Johanna som skulle vara konferencier. Så en kvart innan kunde vi anlända för att sedan avnjuta en riktigt härlig show, som avslutades med att ledarna dansade till Michael Jackson, för att hedra vår stora stjärna som gick bort i somras...
En riktig snygging som skulle iväg och agera konferencier...


Johanna här med manuslapparna i högsta hugg!!

Ledarna som avslutade med en Michael Jackson show!!!


Johanna klarade sitt uppdrag galant, som vanligt vill jag säga. Hon är otroligt duktig att stå där helt kollugn och prata för flera, flera hundra personer.

En riktigt härlig helg har det varit♥, och nu så har denna julväntan börjat, och allt mys som hör till. Jag ska verkligen njuta av allt och inte stressa. Jag vet numera att det blir jul hur eller hur.
Huvudsaken är att vi får hålla oss friska i dessa influensatider, som sagt ingen i familjen har tagit någon spruta ännu...
Sköt om er alla och njut av stunden!!
Kramar!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...