onsdag 2 december 2009

December

Härliga december!!! Idag är det den 2:a och solen tittade fram och flera minusgrader visade termometern...nice!! Man blir glad och det känns riktigt mysigt i dessa adventstider. Nu har det faktiskt blivit stämningsfullt på riktigt:)

För övrigt är det fullt upp med studierna just nu, men det har lugnat ner sig på jobbet, bara ett efterhängset samtal kvar, och det har gått riktigt bra med mina nya förädrar med annat modersmål än svenska, och att använda tolktelefon gick också bra. Det är mycket givande att träffa folk från andra kulturer, vi skulle behöva dela med oss mer av våra kulturer till varandra, det berikar oss!!!

Från det ena till det andra, jag och Elina var på vårdcentralen och tog sprutan idag efter jobbet, fullt av folk var det och där fick man bara sätta sig på en stol helt öppet inför alla, och så var det klart... Situationen känns lite absurd, massvaccination...:) Vi hade också vår sista hälsoföreläsning idag, och den handlade om stresshantering!!! Mycket givande som vanligt och för varje föreläsning vi har haft så har man tagit till sig flera kloka tankar...

Njut av stunden mina vänner.
Livet går inte i repris!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...