fredag 6 november 2009

Ridning!!

HECTRA!
Bild från Tunabygdens ridskolas hemsida

Shit vad roligt det var, men också en aning svårt. Jag har varit borta från dressyridningen ett antal år nu, och det märktes verkligen. Ja, Elina och jag blev iallafall hämtade av Fia och Sara och sedan bar det av till Tuna för ridning hos Agneta. Jag fick en söt isabell som heter Hectra. Hon var trevlig, lite jobbig i mun och lite stötig men helt okej. Det blev hårda bud direkt med framdelsvändning och skänkelvikning:)

Idag kan jag säga att jag har ont i varenda del av kroppen och sittbenen är så ömma att jag skulle behöva sittdyna haha... Men jag fick verkligen mersmak så nästa torsdag har väl förhoppningsvis träningsvärken lagt sig och då blir det påt igen...

Nu är det fredag och jag har äntligen skrivit klart mitt skolprojekt, min hemtenta alltså så nu ska den skickas in. Sedan har jag skrivit lite på mina elevers skriftliga omdömen, städat, handlat och nu ska det lagas lite mat och sedan dags för FREDAGSMYSSSS....


Kram på ER alla som kikar in här hos mig!!
Ha en riktigt skön frdagskväll!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, så roligt att ta upp ridningen, jag red också som liten :)
Det är jättelätt att gör ♥
Du behöver ingen speciell funktion utan håller nere tangenten "Alt" och samtidigt trycker på siffran 3 i ditt nummerfält till höger på tangentbordet, och där är det :)
Lycka till!
KRAM, ha en sköööön Lördag, vår avslutning startar kl 16.00 denna termin!!! 29/11

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...