söndag 8 november 2009

FARS DAG!

Idag är det Fars Dag! En dag som för Dick började när han gick och la sig strax efter midnatt, då hittade han ett kort under täcket där det stod "Imorn åker vi kl.13.30 P.S. Var finklädd! D.s. Puss Elina" Ja mer förtäljde inte den historien...

På förmiddagen gick jag först av allt till min pappa ♥ med en bukett röda o vita rosor sedan tände jag ett extra ljus och jag gick även till minneslunden och tände ett ljus förLouis ♥.


Och idag bar det alltså av kl. 13.30 och i rondellen visste nog Dick var det bar iväg, till Mossebo på Fars Dag buffé förstårs. Kocken hade bokat ett bord för tre, den fjärde stolen var tom. Vi saknade dig Johanna!♥

En filébuffe med både fläsk- och kyckligfilé, potatisgratäng, bearnésås och en massa goda sallader, såser och gott bröd. Mmmm... kockarna Pernilla och Christopher hade gjort ett utmärkt jobb. Och servitrisen My skötte sig också, trots Pumpen igår haha...


Till efterrätt kaffe, äpplekaka och vaniljsås!






Dick vid Mossebo gästhem!

Ja, efter denna tre rätters är vi alla mätta o goa, och tackar alla på Mossebo för denna gången!

Hoppas ni alla haft en lika härlig dag som jag!!
Kramar från Marie!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Låter som en härlig dag med mycket kärlek omkring dig! Skönt att ha en grav att gå till, känns som du säger, så nära!
Kul med Mossebo, måste ta familjen dit nångång, ser så mysigt ut...!

Ha en skön vecka!
KRAM från Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...