onsdag 4 november 2009

Friskvård på jobbet!!

Vilken skön eftermiddag vi har haft idag...:) Vår fantastiska rektor har ansökt om pengar till sin personal för lite friskvård, och idag på konferenstid samlades vi i det nya församlingshemmet. Där var Inger Sand och hade en föreläsning för oss om mental hälsa... Det innebar en hel del framförallt att tänka positivt, göra positiva handlingar, äta sund och bra mat, att inte säga att saker är svårt utan det är ovant, inte säga måste utan vill och mycket mycket mera. Hon sprudlar av positivitet Inger så det var en fröjd att höra henne och jag tror många av oss fick många positiva tankar med sig. Vi fick också en hemläxa att tänka ut något som vi vill förändra i vårt liv, ett kort- eller långvarigt mål kan det vara. Faktiskt svårt tycker jag, mitt liv har varit så otroligt föränderligt de senaste 7 åren. Vissa saker har jag valt själv i positiv riktning men vissa saker har jag inte valt och då påverkat mig negativt. Jag får fundera... Jag har utbildat mig och fortsätter med det, något jag verkligen mår bra av, just nu hinner jag även motionera, umgås med vänner och familj, äter bra mat och kan slappna av om helgerna. Kanske ett mål ska vara att ha samma livskvalité när jag arbetar heltid också??????

Och jag längtar såååå till imorgon för då ska jag göra ytterligare något som jag funderat på länge!

KRAM MARIE!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...