söndag 15 november 2009

Super lördag!!

Ytterligare en härlig helg till enda:) Eftersom det var städat och fint hemma slapp ju jag och kunde ta det lite lugnt istället. Gick en sväng på stan, handlade lite som saknades och gick hem och gjorde pajdeg. Då ringde brorsan och undrade om Linus kunde komma ett tag för att de hade lite ärenden, och visst han är alltid så välkommen så. Det blev att ta en paus i styrandet och det blev till att spela spel, först något som jag inte begriper mig på, Baguban eller något??? Ja några magnetbollar som blev några figurer när det kom på magnetkort och så skulle de strida o..... jag vet inte vad. Jag fick snart in honom på andra lite mer pedagogiska spel hihi...


♥ Linus med sina Bakugan... (så heter det)
Vi fikade lite när Peder o Karin kom och sen fick vi sätta fart. Det mesta var ändå förberett. Panacottan gjorde jag kvällen innan, pajdegen klar och pajen ska in precis innan gästerna kommer. Men fyllningen skulle göras av räkor som skulle skalas och sedan i med gräddfil, annanas, crabbfish och dill, varmt pajskal med kall räkfyllning, mums... Dick styrde med drinkar och dukningen fast jag tog servettvikningen, tyckte liksom det var bäst så hihi... Elina hjälpte till att lägga upp lite kallskuret och jag gjorde sallad. Sen var det in i duschen och fixa till sig som gällde.
Efter paj, sallad och kallskuret blev det lite surprise med kräftor, som vi vet detta sällskap gillar. Slurp slurp lät det i någon timma och Willy hörde vi inte ett ljud ifrån...

Lite rött vin till kräftorna går alltid ner tycker Ann...

Så här lycklig var Anders över de "mycket goda kräftorna" som han sa...

Willy och Dick slurpar på och Willy är sååå glad!

Slurp även för Mia och Ann är på ett strålande humör...

Gästerna samlade...
Nu var det dags för kaffe, likör och panacottan och det blev tyst igen och det hördes några mmm mmm....haha!!
Dick o Ann!!
Ja en trevlig lördagskväll till enda som sagt och innan vi kom i säng blev klockan rätt mycket faktiskt. Så idag har jag varit lite seg, trots att jag jobbat faktiskt. Första helgen jag varit på jobbet och jobbat denna termin. Kände att jag låg efter en del och ville ha klart det mesta med skriftliga omdömen. Moa Skedebäck kom till oss kl 8.00 på morgonen och då kan jag säga att jag sov. Men Elina tog hand om henne och de har haft en mysdag idag när Stefan var på kurs här i Vimmerby...

Tack och hej alla vänner som kikar in här hos mig!
Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, låter som en toppenhelg,och städat....så skönt!!! Här är allt en enda röra känns det som, men nu är det bara småfix kvar i köket, sedan börjar julstädningen :D

Tror minsann det heter Bakugan ;) *fnissar*

Snart ses vi på dansuppvisningen...idag var det pirrigt i danslokalen :)


KRAM!

Marie sa...

Tack AnnSofi! Så var det ju, lägger inte sådant på minnet trots att han lärde mig igår min lille vän.

Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...