fredag 27 november 2009

Fredag

Hej på er!!
Idag har jag suttit vid datorn från kl. 7.00 och fram till 13.00, men jag har i alla fall hunnit svara på de flesta frågor angående vår gruppuppgift. Vi ska analysera texter som är skrivna av elever med annan modersmål än svenska och dessutom se om de följt uppgiftens anvisningar. Sedan ska man hinna med att läsa all "svårlästa" litteratur, som som sagt tar tid... Jag ska snart ta helg, bara lite kvar....

Igår blev det som sagt ridning igen, tyvärr skulle Elina jobba så hon kunde inte följa med. Rätt typiskt, inte ett enda jobb på hela veckan och så ringer de om torsdagskvällen. Men för mig gick det ganska bra, det var lite segt att hålla igång energin i min häst, Mia hade jag som vanligt, och det känns i benen idag, som jag fick jobba...:)

Idag ska vi försöka få lite ordning på alla ljusstakar och stjärnor, men de får inte tändas än... Och så väntar vi hem Johanna och Nicke sent ikväll, om de nu kommer hit först. Men det ska i alla fall bli roligt att träffa dem♥. Det får bli lite adventssmyckning ute i mammas stuga, lussebak och så ska Johanna vara konferencier på Aktiv Ungdoms avlsutning på söndag. Spännande att se, och i år får jag för första gången på riktigt riktigt länge bara vara gäst. Det blir nog en fullspäckad helg!!

Hoppas ni alla läsare får en underbar fredag!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...