lördag 28 november 2009

FREDAGSKVÄLL!

Efter att ha handlat, städat, förberett efterrätt och plockar upp adventspyntet blev det att laga fläskfilégryta med potatisklyftor. Allt var klart strax innan åtta och då blev det äntligen lite fredagsro i huset...
Elina, Christopher, Dick och jag satte oss och njöt av maten medan Idol började figurera i tvrutan bakom oss. Kvällens bästa var helt klart Erik tyckte vi allihop. Strax innan 22.00 dök Johanna och Nicke äntligen upp, de åt lite mat och sedan var det dax för omröstingen i Idol som vi fick avnjuta tillsammans med mumsig panacotta. Min favoefterrätt för tillfället och Offe säger att jag snart måste byta ut den, men Johanna och Nicke hade fortfarande inte smakat... men nu får vi väl ta en paus i med den goda Bailys panacottan mmmm.....

Vi avslutade kvällen med att spela lite spel, "Words" stod på schemat. Grabbarna gick också på de polska ölen... Det är så himla härligt att ha alla hemma, och det blev en rkitig myskväll..
Panacotta

Johanna spelar på Dicks keyboard som hon kommit på att hon vill ha i julklapp...

Den polska ölen granskas

Oj vad jobbigt det är att tänka...



Ha det så gott alla vänner denna adventshelg!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...