onsdag 30 juni 2010

Värmebölja!

Ja nu är det dags för årets värmebölja har man hört på teve och då åker vi till Kreta, bra tajmat vetja haha...:) Det gör faktiskt ingenting om Sverige kan vi lite härlig medelhavsvärme, det behövs verkligen efter denna mörka, kalla och långa vinter, bara det fortsätter när vi kommer hem så det inte bara är denna värme vi får för det vet man aldrig i detta land...

Men det är så mycket annat som jag njuter av utomlands, det är då jag kopplar av från allt, inte handlar, städar, stryker, tvättar, lagar mat och inte ens bäddar = LYX. Detta är verkligen lyx och avkoppling för mig och för att inte tala om dessa underbara kvällar när man kan gå i linne till sena natten och ett nöje är att leta reda på en mysig taverna där man kan äta och dricka gott. Morgonpromenderna kommer heller inte att utebli, vi brukar vara flitiga att ta dem och efteråt slänga sig i poolen innan en härlig frukost på balkongen... Åhhh vad jag längtar...:)

Eftersom vi numera bor i lägenhet är det väl lite större anledning att längta iväg tror jag, nu kan jag inte påstå att det är så jobbigt som många tror, för när det är fina dagar och eller kvällar har vi ju bryggan vid Borstingen och två balkonger som är okej att sitta på och där vi gärna intar vår kvällsmat. Igår tog jag i alla fall med två av mina goa vänner ut till bryggan och vi hade en riktig härlig dag där vi tog våra premiärdopp och fick blarra av oss ordentligt innan jag åker.

Ann o Mia på bryggan!
Ann njuter av kaffet, samtidigt som hon måste svalka sig lite!

Det blev emellanåt lite varmt på bryggan, men då intog damerna skuggan med varsin bok!

Och visst blev det ett dopp för Ann med...

Och Mia som dagen till ära har födelsedag!
GRATTIS MIA!

En ljuvlig dag hade vi med god fika en massa prat och en del läsning. Vi fick också se lite av vad naturen bjuder på t.ex. till Anns fasa simmade en snok i vattnet och så givetvis en del tillhörande flygfä som blindningar och så men det hör liksom till och är en tjusning i sig där ute. Åhhh tänk om jag ändå fick bygga mig en stuga där, det är en dröm som jag vill ska bli verklighet för där trivs jag som fisken i vattnet...:)
Simma lugnt kära bloggläsare
och så håller vi alla tummarna för att Johanna ska gå vidare till balettakademins yrkeslinje!
♥♥♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Marie för en jättehärlig dag (min födelsedag,kunde inte blivit bättre) med mycket sol och bad. Ha nu en trevlig semester. kram Mia

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...