söndag 20 juni 2010

Stockholmshelg ♥♥

Det var som sagt trevligt och en speciell känlsa på Stockholms gator en dag som denna och efter att vi sett kortegen skulle vi försöka ta oss ut ifrån kaoset... Det var helt enkelt helt stopp på Stockholms gator, så det var bara att ta det lilla lugna och rätt som det var var vi ute... Vi var också helt utsvultna så vi besökte en grekiskt restaurang i Kungshallen, där fick sitta ute på en inglasad veranda med infravärme... Det blev fläskfilé och bearnesås...mmmm....




Sedan var det dags för tunnelbanan hem till Skarpnäck och dagen till ära var det gratis att åka tunnelbana. När vi kom hem blev det mera bröllop för vi var ju tvungna att se själva vigseln och sedan var det ju direktsändnig från middagen, och till detta blev det kaffe och bröllopstårta (Frödinges) för vår del... Jag tyckte det var ett helt magiskt bröllop med en salig massa kärlek♥, det kändes så äkta och jag gillar både vår kronprinsessa och vår nya prins Daniel... och det är bara att önska dem lycka♥ till...





Nu är vår Stockholmsresa över för denna gång och vi har haft det riktigt trevligt, det är inte så ofta vi får ihop det så vi alla kan åka...:) På vägen hem stannade vi på Ikea i Linköping och handlade lite smått och gott, och käkade på Mac Donalds...
Min kära gamla morfar är 93 år gammal och när vi var i Stockholm fick jag reda på att han fått åka ambulans till Västervik, troligen en stroke. Han ligger kvar än och han kan inte gå på sitt ben och han har lite andningssvårigheter. Inte nog med det så är min söta goa mormor som också är dement kvar ensam på Frödala och hon klarar sig inte så bra ensam, men då finns det inte någon som kan ta hand om henne utan dem menar att det ska de anhöriga göra... man kan ju undra vad vi ha för samhälle. Men efter en hel del ringande och styrande har de ordnat någon som kan vara hos henne nattetid om de anhöriga har henne på dagarna. Det har som sagt funkat i helgen men nu ska min mamma jobba och var finns hjälpen då??? Usch, för att bli gammal!!! Mina tankar går alla fall till min morfar och givetvis mormor ♥ som är så ensam och orolig så just nu...
Sköt om er kära bloggläsare!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej svejs!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...