onsdag 23 juni 2010

ORMBUNKAR!

Igår när jag vaknde och tog min morgonpromenad men Anna var det rätt mulet, men sedan sprack det upp och blev riktigt fint. Då kan man tro att jag snabbt packade fika och åkte ut till bryggan, men icke istället tog jag min fika och åkte ut till tallplantagen..Kan väl erkänna att jag inte trodde att det skulle bli så varmt. Men väl där så var det ormbunkarna jag ville åt. De stackars tallplantorna har sällskap av en massa ormbunkar som gör så att plantorna inte får något ljus så dessa eländiga ormbunkar måste bort annars är riksen stor att plantorna dör..

Mamma och Leif hat kämpat flera helger med att ta bort dem och jag lovade att åka ut nu när jag är ledig och slå eller trampa ner dem. I fyra timmar gick jag där i stekande sol och det fanns inte tillstymmelse till skugga som jag annars sällan letar efter, men periodvis trodde jag att jag skulle svimma.

Ormbunkar, ormbunkar så långt ögat når...


Här hackas ormbunkar...
Idag däremot tänker jag åka ut och lägga mig vid bryggan och vila min stackrs mörbultade kropp, men en morgonpromenad blev det i alla fall trots ryggvärk och en hel del träningsvärk.
Njut av sommarvärmen kära bloggläsare!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...