söndag 6 juni 2010

En avkopplande dag!

Friiiii som en fågel friiii som en fågel trallalala la trallalalla la..... Ja så har det känts idag, helt fantastiskt Och jag förstår inte var energin kom ifrån, kanske den legat där och väntat på att bara få komma ut...? Idag hoppade jag i alla fall upp fri som en fågel och började med en god frukost och DN på en solig balkong, kan det bli bättre?

Sedan kom den där städningen, alla golv dammsögs och torkades och det går inte på en kvart vill jag lova.... Sedan gick jag och satte blommor på graven, något som verkligen gnavt i mitt samvete. Den har alltid varit iordning, men nu har jag inte varit där sedan i påskas och påskliljorna hade liksom vissnat hihi...

Efter det besökte jag systembolaget, en butik som jag fakriskt inte särskilt ofta besöker, men jag var sugen på några kalla cider till kvällen, och sedan handlade jag. Nu var det lunchdags och Elina som jobbade delat tur väntade på mig och lunch vid bryggan så det bar iväg dit. Där var också mamma och Leif och badade... Det gjorde inte jag kan jag säga däremot blev jag kvar där resten av dagen och bara njöt...
Elina lunchar innan hon ska åka och jobba igen...
Min favvostol, lilla kylväskan, solglasögon och en bra bok, ute vid bryggan, det är livet!!!
En riktigt skön och avkopplande dag har jag haft, medan Dick ravlade till Kalskrona framåt tillbaka i jakten på en ny bil. Det verkar vara alldeles för dyrt och för mycket jobb att göra iordning Alfan... Han hade Samuel med sig som smakråd för det gällde nämligen en Mercedes och han är lite av en mersaexpert, men båda var överens om att det inte skulle bli något bilköp...
Må gott i solskenet!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...