onsdag 1 december 2010

Skolan i förändring!

Tänk att jag ska få vara med om en ny läroplan efter snart 6 år som lärare, och det ska bli riktigt spännande... Den nya läroplanen ska ju vara tydligare och även ha en bättre kvalitét. Bäst än så länge tycker jag är att strävansmål och uppnåendemål ska bli ett. När den förra läroplanen kom 1994 så bara kom den och ingen var förberedd och det har väl tagit fram till nu innan den riktigt har anammats... men nu minsann ska den implementeras ordentligt och på vår skolan startade vi så smått upp i oktober på höstlovet... Denna dag firade vi också med en jättefin och framförallt god tårta som vår rektor bjöd på och på den stod det nya läroplanen 2011...:) Vi firar ofta på vår skola, vilket jag tycker är så himla härligt och det ger ju givetvis arbetsglädje i allra högsta grad....:)
*
Efter detta har två nyckelpersoner utsetts från varje skolan som har fått i uppdrag att stödja de övriga kollegorna i förändringsprocessen.... På vår skola blev jag en av dem tillsammans med kollegan Pernilla, vi fick förfrågan från rektorn om vi vill ta oss an detta uppdrag och ansvar, jätteroligt tycker jag och faktiskt så känner jag mig lite hedrad också hihi... Idag har vi haft vår första träff med vår rektor där vi lagt upp en tidsplan och den 10 januari åker vi på kursplanekonferens till Oskarshamn...
*
Ute är det just nu kallt faktiskt 17 grader, riktigt riktigt bistert och det bet ordentligt i kinderna på hemväg från jobbet som även idag avslutades med ett utvecklingssamtal. Jag har två kvar till nästa vecka, hade hoppats på att vara klar nu, men, men så blir det nästan alltid... Har i alla fall varit riktigt trevligt att få träffa alla föräldrar tillsammans med deras barn.... och hittills har alla varit nöjda och belåtna, vilket känns jättebra...:)
"Jag är intresserad av framtiden för där ska jag tillbringa resten av mitt liv"
Kram till er från mig!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...