onsdag 8 december 2010

På sluttampen...

Nu är vi inne på den näst sista veckan innan jullovet... och det känns faktiskt, det behövs lov nu, både för oss lärare och eleverna... Det har varit en intensiv men mycket rolig termin, med ny klass och en nytt arbetslag och jag trivs väldigt bra med båda...:) Men trots det är det mycket som är nytt och som alla ska sättas in i... Men efter lovet har vi fyllt på med ny energi så då kör vi igång igen....

Och äntligen, äntligen är alla mina samtal över, de har varit givande och trevliga, lika trevliga föräldrar som elever, gutt!!! Men visst är det skönt när det är över och alla IUP (individuella utvecklingsplaner) är också klara...

Idag har vi haft en trevlig JULTEMADAG med våra fyror, med engelska, matte och bild... Jag hade engelska och vi läste om den engelska jultraditionen, lärde oss nya ord genom korsord och andra uppgifter och så lyssnade och såg vi en julhistoria och sjöng sånger. De senare hittade jag på en jättebra sida som jag kan rekommendera, där finns både short stories, songs, games m.m. Eleverna gillar verkligen denna sida och alla har fått den så de kan jobba/leka lite hemma, sidans adress är: learnenglishkids.britishcouncil.org

I helgen roade jag mig att göra lite roliga julkort i ett program som heter picnic. Jag gjorde om korten som jag tog i Ulveberg i helgen. Visst blev de fina? hihi....:)





"Levnadskonst är lika viktig som läkekonst!"
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...