lördag 11 december 2010

Recept!

Köttbullar var det på planeringen idag och kötbullar blev det...:) Jag hann också med en sväng på stan, ett par julklappar och en svart klänning till mig införskaffades.. Nu blir det nog att förbereda sig inför kvällens julfest på Moliljan, tänkte färga håret och fixa lite hihi... Sedan får vi skjuts av Elina dit och det blir nog taxi hem, företaget bjuder ju så varför inte...:)



Här kommer receptet på den goda Snickerskakan som jag bakade igår, gillar man snickers så är denna att rekommendera MUMS!!!!!!!!!!

Du behöver:
10 dl rice crisp
1 tsk vaniljsocker
1 burk jordnötssmör (225 g)
1/2 - 1 dl kokos
1 dl socker
1 dl sirap
Garnering: 200 g Mjölkchoklad

Blanda jordnötssmöret, sirap och socker i en kastrull (men det ska inte koka). Blanda crisp, vaniljsocker och kokos i en bunke, rör sedan ner den lite uppvärmda jordnötsblandningen med crispet. Rör ner så att det blandas ordentligt. Platta ut detta över kakan i en form (ca 20 gånger 30 cm).

Smält chokladen över ett vattenbad och bred detta över kakan. Låt stå i kylskåp, men det går alldeles utmärkt at frysa.
Snickerskakan!

Ha det riktigt skönt i helgen kära bloggläsare!!
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...