lördag 4 december 2010

Härlig vinterdag...

Vilken underbar vinterdag vi har haft idag. På förmiddagen idag var jag uppe hos Blue i Ulveberg och som tur var tog jag med mig kameran. Men innan jag åkte tog det ett par timmar att kurera mig, höll nästan inte på att ta mig upp ur sängen så stelm och ont hade jag så i med tabletter och så lägga mig på värmedynan en timma så kändes det bättre. Tur jag väntade lite för när jag klev upp var det 16 grader men sedan bara 6 grdaer när jag åkte upp. Efter mockningen och jag fixat foder så blev det att springa omkring och fota och så gosa med hästarna förstås. Blue är en riktig lite bitch haha, var inte lönt att jag skulle kela med de andra eller inte ens ta kort på dem förrän hon körde iväg dem hihi...:)
Ulveberg!













När jag kom hem satt Nicke och Johanna och väntade så då blev det att åka ut till mormor och leif i stugan där det var dags att sätta upp alla slingor. Nicke åkte som vanligt på lite jobb med at sätta upp nya ytterlampor, stackarn, men visst är det bra med en elektriker i släkten hihi... Jag hittade foton från förra årets advenstsmyckning och då var det lite annorlunda väder så jag säga haha... solsken och barmark.... Elina och Chrsitopher hanna ut en sväng lagom till korvgrilliningen vid öppna spisen, så mysigt sååå.
Så här såg det ut vid förra adventsmyckningen 2009!

Årets adventssmyckning 2010 och extra arbete för Nicke...











Så himla fint det blev som vanligt förstås......:) Vilken vinter......och det är bara början på december, undrar hur det ska sluta???? Ska visst komma mer imorgon.... Nu ska jag fixa till en familjemiddag för nu är alla mina nära och kära♥♥♥ samlade och det är det bästa jag vet...:)
Massor adventskramar från Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...