söndag 19 december 2010

Fjärde advent!

Idag är det fjärde advent och julen närmar sig med stormsteg, samtidigt yr vita snöflingor utanför fönstret och vi är garanterade en VIT JUL!!!! Det är ju så mysigt, men kan inte förneka att detta väder förorsakar en hel den problem, värst är ju trafiken. Man blir orolig nu i juletider när många ska ut och åka.... Imorgon kommer Johanna hem från Stockholm men som tur är åker hon tåg, Nicke jobbar denna vecka också så han får komma senare.

Idag har det blivit städning inför julen, det är ju trevligare att ta fram julsakerna när dammet är borta från alla hörn hihi... Jag har pyntat lite, lite men inte en enda tomte än... inte förrän dagen före julafton, sån är jag haha... Dick var och högg oss en gran igår och den kommer inte heller in förrän dagen innan... Jag vill vänta in i det sista och kunna vakna på julaftons morgon och bara gå här och njuta, annars har man ju liksom redan tröttnat på allt och vill ta ner det i mellandagarna...:) Ja, ja alla är vi olika, som tur är....


I fredags var vi hos Annika och Samuel, det var så länge sedan vi träffades, men nu blev det av och det var jättetrevligt... Och i går var det dags för mig att ha lite bjudning, det blev trerätters, till förrätt gjorde jag västenbottenost fyllda tartaletter, till varmrätt chiliostspäckad fläskfilé med hasselbackspotatis och till efterrätt blev det hjortronpaj... Mätta och goa tror jag gästerna blev och vi hann också med en sväng på dansmattan som nästan dammat igen haha...



Nu har söndagsfriden infunnit sig här på Storgatan och vi har fikat på lussekatter och sett på adventskalendern och handbollsmatchen som tyvärr blev förlust för svenskorna, men en himla bra insats ändå, inte dåligt att spela i EM final...:)
"Kvällen är en god avslutning på dagen"
Kram till er fina bloggläsare som kikar in här!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...