tisdag 14 december 2010

Moliljan!

Oj lite bloggtorka tror jag minsann... Men, men dagarna springer iväg och igår blev jag åter liggandes på värmedynan framför teven hela kvällen efter ett ytterligare besök hos kiripraktorn, som för övrigt tyckte att ryggen eller kotorna hade hållit sig i någorlunda schack sedan sist. Så det behövdes inte så mycket knyckande men jag var ändå helt slut igår kväll och det kändes som ryggern skulle gå av. Men idag var det mycket bättre, bara lite öm, men jag känner att det vänt..:)

I lördags var vi på ett trevligt julbord med Dicks jobb på Moliljan "Slottet i skogen" i Målilla och för er som inte varit där, åk dit. Det är riktigt fint och mysigt och för att inte tala om vilken god mat... Julbordet var det godaste jag ätit på länge... http://www.moliljan.se/ Tack Dan & Fia!!










Nu går det mot jullov och det känns skönt.... Nedräkningen är på G och idag har jag betat av på listan och den hade nog varit rätt tom om alla datorer, nätverk och internet hade fungerat som det ska, suck o pust vilken energi detta datorstrul tar, det är som ett riktigt spindelnät....:( Ja, ja jag har ju några dagar kvar, jag är ju klar med samtalen, IUP, Incito och igår fick jag tillbaka min sista godkända PIM-uppgift så det är avbockat också, härligt att vara klar ett par månader innan man ska, då får man lite tid över på vår utsatta PIM tid...:)
Nu blir det pepparkaksbak och julkort skrivande!!
Må så gott alla ni som kikar in här hos mig!
Kramar från Marie!

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej, härligt att du kan bocka av alla extrauppgifter, måste va jobbigt att ha elever så sent, minns inte att vi bara fick ledigt dan före julafton och sedan lov...men har väl med sommarlovet att göra förstår jag...Maja går på sparlågor nn kan jag lova...!

Ser ut som ett härligt julbord, Moliljan verkar så fint!!

Ha en riktigt skön jul nu med familjen!
KRAM

Anonym sa...

det där dessertbordet såg ju helt okej ut :) God Jul på dig! /Madde

Marie sa...

God Jul på er!!! Madde jag hörde att Carro nog kommer hem till jul. Skönt för dig i så fall...:)
Det var så mycket gott på julbordet...

Kram Marie!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...