torsdag 23 december 2010

JULLOV!!

NU ÄR DET ÄNTLIGEN JULLOV....:) efter en helt fantastisk julavslutning på Astrid Lindgrens skola... Våra bästa fjärdeklassare sjöng helt fantastiskt bra i kyrkan det var faktiskt så att jag fick tårar i ögonen...:) Inte nog med det vår bästaste rektor sjöng om en marsipangris för oss i kyrkan, hon är inte dålig hon...

När vi kom tillbaka till skolan hade våra duktiga elever ett litet julspex för oss och vi fick en jättefin julljusbricka... När eleverna gått hem fick vi julfika, kaffe och tårta och vår rektor berömde oss som vanligt och tackade för året. Sedan har vi två andra duktiga kollegor som höll i ett jultal med en photo story om den otroligt jobbiga termin vi haft, oj vad vi skrattade, så bra det var... Vi fick också alla en medalj var av dessa eldsjälar, Pernilla och Eva... Vilken skola jag jobbar på...:) I like it!
Min fina julljusbricka...

Idag har det varit julstök här för hela slanten, och några ärenden på stan förstås, så måste det alltid vara, ett par julklappar till fastän jag egentligen var klar, det är så himla roligt att ge bort hihi...:) Sedan blev det lite Johannatid, vi handlade både på Kupans second hand och på Sacco... och så avslutade vi med en fika på Storgatan 48, varsin baguett med räkröra...:)

Sedan blev det pyntning och matlagning och Dick kom hem med granen som han alltid klär, det är hans jobb. Jag tar resten av pyntningen...



Må så gott dan före dopparedan!!!
Julkramar från Marie!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

En riktigt GOD JUL till hela familjen Lindqvist!!

KRAMAR från oss, Ann-Sofie, Peter o Maja!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...