lördag 25 december 2010

JULEFRID!!!

Då har man avnjutit julafton 2010 då... och som vanligt firade vi den ute i mammas stuga "Hildabo". Det har varit tradition i ett antal år nu och vi har väl flera år sagt att det blir sista gången, men som sagt det är lite svårt att bryta traditionen, det är ju trots allt bök och stök så MYSIGT där ute. Det finns ju inget vatten, det är litet och trångt och rätt så draget och kallt och det märktes vi faktiskt av denna julafton trots att vi eldade för fullt. Men tjejerna vill inte ha en jul någon annanstans så vi får väl se... Och det blir en väldigt speciell stämning mitt ute i skogen så där....

Bökigast i år var nog ändå när vi hämtade min momor och morfar på Eken och ut med dem i bilen och iväg till stugan, morfar ostadig och rejält tung och mormor allmänt förvirrad och undrade var vi skulle och hela vägen ut satt hon och sa " Oj vad det har snögat" Hon var helt chockad av all snö, har väl inte varit ute på ett par månader, men men det gick allt och efter tre timmar skulle de hem igen.... PUHHH!!!! Men det var nog som sagt den sista julen i stugan med dem i alla fall och morfar ville så gärna komma ut och äta, sen blir han ju så trött och vill tillbaka igen... Men de är så söta och det kommer kännas konstigt utan dem... Jag har firat alla mina jular med mormor och morfar och innan vi var i stugan så var vi hos dem när de bodde i Frödinge...

Väl ute med alla så var det julmat alla fall och vi har lite knytis och dukar upp i det mysiga köket och det varma ställer vi på järnspisen. Sedan blir det långbord där vi avnjuter den goda maten. Efter det blir det Kalle Anka och fika och när jag hade kört hem mormor och morfar så kom tomten, trodde aldrig Linus skulle orka vänta i år, han var så rastlös och sprang stup i kvarten och kollade om han skulle komma...:)

Johanna hemma innan vi skulle åka...

Sötaste tjejer i stugan....
Julmaten...
Glögg!!!
Åh vad söta de är mormor o morfar...


















ETT STORT GRATTIS TILL DE NYFÖRLOVADE!!!!
♥♥♥



Massor julkramar till er fina bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...