torsdag 30 december 2010

HORN!!

Hej sköna jullov, och oj vad jag latar mig... Fattar inte vart orken tagit vägen, trodde i min enfald att jag efter julhelgen skulle få lite energi till det jag inte hann eller rättare sagt inte orkade göra innan jul. t.ex. städa ur lite skåp och sådant men, men det är väl bara att vänta på att energin ska innfinna sig... Tyvärr har jag också blivit fökyld, men så blir det väl när man slappnar av...
*
Istället läser jag massor, nästan läst ut Morgan Allings självbiografi, verkligen svårt att slita sig, helt otroligt bra. Han var ju här i höstas på Näs och pratade om sin uppväxt med sin alkoholiserade mor och styvpappa och hur han sedan flyttar runt i olika fosterfamiljer och barnhem, men jag kunde tyvärr inte gå dit. Men Elina har hört hur jag pratat om att jag missade föreläsningen så hon köpte mig boken i julklapp...:) En verkligen läsvärd bok....
*
Sedan blir det att umgås med kära och nära så Elina, Johanna och jag passade på att åka till Horn, världens ände (hihi) igår. Där bor tjejernas kusin Emelie med Tony och deras tre barn. Det var sex år sedan vi var hos dem och då var Fabian nyfödd, nu har de även fått Alma som är snart två år och är så himla pigg, go och glad. Vi träffade ju dem här på annandagen men fick mersmak haha... Tyvärr var inte storasyster Nora hemma, men hon hade blivit ledsen när hon kom hem för att hon inte hann att träffa oss. Så nu får det inte dröja 6 år igen innan vi åker dit...:)

Emelie med lilla Alma...
Fabian med sin kompis...
Fikadags!!

Alma och Elina ska mumsa på Emelies goda kladdkaka...


Hur söt får man vara???


MUMS

Kusinerna Johanna o Emelie!!


Ja det var det besöket det.... Hoppas som sagt att det inte dröjer så länge innan nästa... Nu ska jag fixa till mig lite så jag kan gå ut och handla. Ikväll blir det besök av familjen Lundahls, också ett besök som tyvärr blir allt längre mellan gångerna, men alltid lika trevligt när vi träffas. Vi var hos dem en sväng i somrar. Det blir när kjsa kommer hem från Skottland som vi försöker få till det. Johanna åker hem idag till Nicke för att fira nyår i Stockholm så nu blir det tyst och tomt igen.... Men det har varit mysigt att rå om henne lite granna...:)
Ta`t lugnt kära bloggläsare!!!
Kramar fråm Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...