måndag 6 december 2010

Andra advent!!

Andra advent är här och jag har äntligen kommit igång med lite julstök...:) Det blev lussebak och det bästa av allt är ju den underbara doften av saffran. Jag hade faktiskt köpt äkta saffran från Spanien som jag själv fick stöta, åh vad det doftade...:) Saffranet köpte jag av några för detta elever som sålde för en kommande klassresa, annars hade jag nog inte kostat på mig det, men ett lyckat bak blev det....

Johanna var med och bakade lite på slutet, ville inte ha med henne från början för hon var genomförkyld skruttan och Elina jobbade, så för första gången på 20 år fick jag baka lussebullar ensam...:(



Inget foto på mig sa Johanna!!
Framåt eftermiddagen var det dags att göra oss iordning för att åka på Aktiv Ungdoms avslutning. Johanna skulle vara konfrencier, vilket hon också skötte utmärkt som vanligt, trots att hon var genomförkyld.... Avslutningen var riktigt trevlig, så himla skönt att bara sitta och njuta och bara vara gäst...:) Avslutningen på det hela, alltså ledardansen var jättefin, Alice i Underlandet..

Johanna och Moa, tjejernas kusin ( syns nästan eller hur...)
Söta discotjejer....
Konfrenciern...
Alice i Underlandet...


Så var denna adventshelg slut, Johanna o Nicke åkte i snöovädret hem till Stockholm igår kväll efter avslutningen och lite pizza. Elina hann upp och se ledardansen efter jobbet och hon följde också med hem på pizza. Sedan åkte de alla och åter blev det väldigt väldigt tyst...
*
Nu ser jag fram emot en ny härlig vecka... Och att ryggen ska bli bättre. Har idag varit hos kiropraktor, vilket var behövligt för kotorna hade tryckts ihop igen och en inflammation hade uppstått. Så ikväll har jag legat och ojat mig på värmedynan hela kvällen, är alldeles mörbultad men hoppas nu på bättring...:)
Önskar er en härlig vecka!!!
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...