fredag 3 december 2010

Stämningsfullt!

Det stundas mot den andra adventshelgen och man kan inte klaga på stämningen precis. Skönt i alla fall att det slutat snöa, för tillfället vill säga för detta är bara början på denna vinter som ska bli den värsta i mannaminnet sägs det, hualigen... Alltså alla årstider har sin charm och jag kan inte förneka att det är alldeles underbart vackert ute...Men vintern och snöandet har en baksida, och det är trafiken, det är så oroligt och jobbigt att köra bil i detta vinterväder. Tur är väl att jag inte är särksilt beroende av bil, men denna helg är Elina och Christopher hos hans mamma i Laholm och Johanna och Nicke på väg hem från Stockholm...och FY vad nervös jag blir att ha mina nära och kära på vägarna...

I torsdags blev det ingen ridning för min del och det var inte roltigt alls, min jäkla rygg har satt igång igen...:( Jag blir tokig när det bara blir så här utan att jag vet vad som händer, men går nu på en omgång med Ipren och ligger och kurerar mig på värmedynan. Tyvärr har det inte blivit något bättre sedan förra helgen då det började, snarare tvärtom, och trots att jag hoppade ridningen, kanske skulle jag ha ridit istället???? Hur som helst imorgon måste jag upp till Blue, har stalltjänst nu när Elina är iväg... Sedan ska vi ut till mamma och Leif i stugan och som tradition sätta upp alla slingor i skogen. Det blir nog mest mys framför brasan för min del om jag inte är bättre till imorgon... Får också passa på att mysa ytterligare en helg med stora dottern♥, och den lilla♥ kommer hem på lördag kväll och då kanske vi får till en familjekväll, ME LIKE!!!!


Ha en riktigt, riktigt skön adventshelg kära bloggläsare!!!

Kramar frånMarie


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...