lördag 20 november 2010

Ullared!!

Håhåjaja det var den Ullaredsresan det och 5000 kr fattigare blev vi hihi... Men det var det verklgen värt, jag skrev väl någon gång att det aldrig hänt att hela familjen åkt men det har vi, men det var många många år sedan... Men nu när Johanna var hemma en fredag och jag har en massa komp så passade vi på och Dick som faktiskt erbjöd sig själv, mest tror jag för att vi hört att det skulle bli snö, då ville han med och köra. Jag gillar inte att köra automat på snövägar, men det hade jag gjort annars så det så... Men alltid trevligt med familjeutflykter... och det var faktiskt inte så hemskt mycket folk där, det är ju alltid mycket folk på Gekås men som sagt allt är relativt och vi beöhvde i alla fall inte köa...

Det blev en hel del julklappa köpta och det är ju alltid skönt. Värst av oss alla var nog Elina hon handlade nog lika mycket som Dick och jag tillsammans och det roligaste av allt är att Elina och Christopher ska dit om två veckor igen för då ska de till hans mamma... haha undrar vad hon ska köpa då???

Fotot nedanför är efter omgång ett, tre fulla vagnar, haha och då var bagagen proppfull och en kasse inne... Ja hur skulle detta sluta??? Dick blev nervös när vi var inne för andra gången, "vi kommer aldrig att få plats" sa han... Och det var nästan så att han fick rätt. Oj vad trångt det blev, benen fick knappast plats och emellanåt fick vi kramp för vi inte kunde röra benen hihi...



Ja det var den resan det.... När vi var i Ullared ringde Christopher och sa att det var en halvsida om Johanna i Vimmerby tidningen, hihi vad roligt. Det var intervjun från tåget och en bild på alla stipnediater plus en med Johanna och Stig Bäck från sparbanken...:) "Nej men så sa jag ju inte" sa hon flera gånger haha, så är det med journalister sa jag. Lika bra att vänja sig...:)
Önskar er fina bloggläsare en riktigt skön helg!!!
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...