måndag 8 november 2010

En mätt o go lördagskväll!

Lördagskvällen tillbringade vi hos Anders och Mia och där var också Ann och Willy. Det var länge sedan nu som vi träffades och som alltid är det lika trevligt. Det blev mycket god mat och trevlig samvaro. Kocken Anders stod för trerätters så man var ganska proppmätt måste jag säga, MEN så gott...:)

Rätt som det var kom Mia fram med två små söta kattungar som till och med jag kunde kela med, så söööta!! Jag ska väl erkänna att jag inte är en kattvän precis, men så här små och söta kan inte ens jag undgå...

Förutom god mat och att vi hade trevligt umgänge så blev det bowling wii, och jag behöver väl inte berätta vem som sopade mattan av allihop hihi....:) Tack fina vänner för en trevlig kväll!!

Mia med förrätten!

Tomatsoppa med räkor...


Kocken himself, Anders med den goda maten, bakad potatis fläskfilé grillspett med två riktigt goda såser och så en god sallad förstås...

Jag med en av de söta kattungarna!!!

Kolla så söta!!

Pannacotta till efterrätt (mörk och vit choklad med körsbärssås)

Ann!
Ann, Willy och Dick intar den goda efterrätten...

Nu är vi tillbaka till vardagen igen och en ny härlig vecka att se fram emot. Det är väl ingen vila kan jag påstå, fullt ös som vanligt. Denna vecka förbereder elever och vi oss för utvecklingssamtalen och nästa kör jag igång med ett par av dem, men innan ska jag hinna prata med alla elever och visa dem sina omdömen innan vi skickar dem till föräldrarna. Ska faktiskt bli skönt när vecka 48 är över, för då ska alla mina samtal vara klara, ett roligt med rätt krävande jobb framför mig vill jag lova..
Roligt att ni kikar in här hos mig!!
Ha det så gott i veckan!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...