lördag 6 november 2010

Jobbdemonen!!!

Åh vad det är skönt med lite lov...:) Ni anar inte vad det är behövligt... Och faktiskt har jag tomglott en del också.... Bäst av allt var nog att åka iväg till Johanna♥ ett par dagar. Det är när jag kommer hemifrån som jag kan koppla av ordentligt. Igår när jag kom hem var också en skön dag med att få en del ärenden gjorda och så t.ex. så hämtade jag mina nya glasögon och jag är himla nöjd faktisk. Det är bara en sak och det är att min syn har försämrats rätt mycket på långt håll men är fortfarande bra på nära håll så nu måste jag ta av mig glasögonen varje gång när jag ska se något på nära håll hihi... ett himla av och påtagande.... men jag ser helt fantastiskt bra på långt håll nu, man kan ju inte få allt här i världen...:)

En helt naturlig look med mina nya glasögon, eller hur haha...
Men så är det de där med att vara hemma... att koppla av ni vet. Det är den där jobbdemonen som pockar på hela tiden... "Du måste skriva klart skriftliga omdömen, du måste förbereda dig inför utvecklingssamtalen, du måste planera det nya arbetsområdet i svenska, du måste titta över nästkommande veckas engelska, du måste förbereda det nya området med multiplikation i matte, du måste förbereda dig inför verksamhetsträffen på tisdag, du måste ringa en förälder" o.s.v. o.s.v. Tänk om jag bara kunde vara LEDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så är det att vara lärare, tur att vi har ett långt härligt sommarlov där jag bara kan koppla av och tomglo hela sommaren........... Men som tur är gillar jag verkligen mitt yrke och jag gillar att jobba med dessa underbara elever, så det är bara att hoppas att man orkar fortsätta att hålla gnistan på topp...:)

Nu ska jag ge mig av till Astrid Lindgrens värld på höstmässa med Lena Lundahl och förstås kolla in Emil alias Jon (min lille vän) och Ida alias Moa (min elev). Det är väl bäst att hålla i plånboken idag hihi... Jag ska först ta en sväng förbi kyrkogården för att tända ett ljus hos lilla ♥pappa, jag var där med ett fint hjärta av mossa igår...:)


He en riktigt skön och fin helg kära bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...