onsdag 3 november 2010

Stockholm!

Igår lyckades jag faktiskt ta mig från Linköpings station till T-centralen, där vidare med tunnelbanan till Ropsten och där vidare med bussen till Torsvikstorg på Lidingö, faktiskt riktig stolt över mig själv. Värst var nog när jag inte hittade spåret i Linköping för att det stod Stockholm på två spår men när jag kom dit stod det inte Stockholm vid något, men det berodde på att mitt tåg var försenat så det kom upp senare, allt löser sig, men lite panik hann jag få hihi...

Väl framme fick jag smaka Johannas vegetariska lasagne och hennes nybakta bullar, riktig hemmafru har hon varit på lovet lilla dottern och ingen är väl gladare än Nicke som annars står för maten...hihi :)

Today har jag gjort Stocholm med finaste Johanna...:) Det blev en hel del handlande för oss båda och sedan lunchade vi på soppa och sallad och dagen avslutades med bio i filmstaden på Hötorget. Det blev Hannes Holm nya film "Himlen är oskyldigt blå" och den var riktigt bra...:) Sedan bar det av med tunnelbanan mot Lidingö igen för att laga Flygande Jakob och sen blev det ostkaka och grädde till efterrätt.


Jag gillar de underbart vackra färgerna på Hötorget, saknar ett sådant hemma...




Lunchdags!


Johanna hittade sig en jättefin jacka!


Jag hittade bl.a. denna klänning!
Nu är vi mätta och goa och vi har sett på Bonde och en del andra program som Johanna följer. En riktig trevlig dag tllsammans med dottern, som fortsätter imorgon, det blir inte hemfärd förrän fyra. så vi hinner med en sväng till på stan hihi.....
Kramar till er alla från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...