söndag 14 november 2010

Fars dag!

Vaknade igår utan huvudvärk, underbart...:) Helgen har varit väldigt lugn och skön. Har kopplat av, gått på stan en sväng, tänt ljus på graven, varit uppe hos Blue (Elinas häst) och myst lite nu när Elina är i Stockholm. Kvällen intog jag och min kära sambo med en god fläskfilé rätt och klyftpotatis och ett glas vitt vin. Vi hade det riktigt mysigt och framåt åtta satte vi på teven och såg på "Så mycket bättre" ett riktigt bra och underhållande program faktiskt...

Både igår och idag har jag haft härliga sovmornar och långfrukost... Så skönt....... finns bara en nackdel och det är att eftermiddagen kommer alldeles för fort hihi... Sedan var jag faktiskt tvungen att gå till jobbet och skriva ut de skriftliga omdömen vars elever jag ska ha förberedande samtal (alltså samtal med bara eleven) med imorgon. Så är det när man inte kan komma åt skolans server hemifrån... När jag kom hem var det meningen att Dick och jag skulle putsa fönster, vi skulle prova med en skrapa som han hade haft på jobbet, men hör och häpna, han var klar med ALLA fönster, gud så skönt säger jag bara....:) Tänk vilken sambo man har och på självaste fars dag får han putsa fönster haha...

Lilla trollet på bilden är jag med min snygge far!!

På tal om Fars dag så har jag ju ingen i livet och det blir åter en sådan dag när saknaden kryper inpå och det gör lite ont i hjärtat, det blir att tända ljus på graven och sitta där en stund och insupa friden på kyrkogården... Bilden jag lagt in är ett foto som jag scannat och skrivit ut, den är så fin tycker jag, fotot sitter numera i en ram och förgyller min bokhylla...

Vi har inte heller några barn hemma idag som firat pappa Dick, men kanske blir det en sen fika när Elina o Offe kommer från Stockholm ikväll...

Nu hoppas jag att ni alla intar söndagsfriden!!

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...