måndag 6 september 2010

skogspromenad!!

Igår blev det ingen vanlig söndagspromenad men dock en härlig skogspromenad med svampplockning.. Det är faktiskt ett att få intressen som Dick och jag har gemensamt. Nu är det ju inte så att han jublar varje gång jag vill att vi ska plocka svamp utan det låter oftast, "idag jag vet inte"... o.s.v. Men när vi väl kommit iväg och han hittat första svampen blir han exalterad och får blodad tand, han försvinner oftast då ifrån mig så jag får springa och leta och ropa på honom... Men han kom ut med flera riktigt stora höstkantareller...:)

Igår åkte vi iväg till vår gamla Nötegårdskog, där vi bodde för dryga 20 år sedan. Där hade ju vi våra svampställen som givetvis inte finns kvar idag med vi har hittat nya härliga ställen och vi hittade riktigt mycket igår... Sedan blev det att rensa svamp i flera timmar...:)

Dick nöjd och belåten när han hittat ett par bamsingar och påsen nästan full...
Där borta skymtar jag honom efter att ha varit försvunnen ett tag haha...

Denna fina tunika fick jag av brorsan, Karin o Linus i present...


Öppna den här också säger Linus...
Här får jag en skraplott från Guldfynd som Linus blir nyfiken på, tyvärr blev det inte vinst...

Nu har vi kommit till en ny härlig vecka... Det är riktigt roligt att åka och jobba när man trivs så bra med klassen och kollegor. Idag fick vi hylla kollegan Berth som fyllt år i helgen, det är lite roligt att vi alla i arbetslaget fyller år i september...
Imorgon kväll har jag tänkt att gå till Näs där det är politikermöte och de ska prata just skolfrågor. Det känner jag verkligen att jag behöver gå på, vill verkligen höra vad de olika partierna i kommunen står för när det gäller skolan. Så jag återkommer i detta ärende...
Önskar er kära bloggläsare en bra och positiv vecka!!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...