onsdag 8 september 2010

Ändrade planer!!

Jag hade ju tänkt att redogöra för vad våra politiker tycker och tänker om de viktiga skolfrågorna... Men nu blir det inte alltid som planerat... Ann och jag hade som sagt planerat att gå till Näs, men precis när jag ska gå ifrån skolan får jag ett samtal av en ledsen Elina om att Blue är dålig, hon har ont i magen och är jättesvullen och stenhård, sedan är hon väldigt varm. Så alla planer försvinner och jag slänger mig på cykeln hem, sedan springer jag till apoteket och köper en febertermometer och sedan åker Dick och jag upp till stallet. Då hade det värsta lagt sig, hon hade troligtvis haft en kolikattack och fått en febertopp. Skönt var att hon började äta när hon släpptes i hagen och febern hade gått ned. Vi beslutade att avvakta veterinären och åka upp en gång till senare på kvällen och kolla henne.

Sagt och gjort vi åkte upp lite senare, hon var lite slö och i hennes mage skulle man tro att det var jordbävning, men då var det åtminstone rörelse där, tyckte jag... och febern var lättare sagt än gjort att ta så det fick vi hoppa över. Vi åkte i alla fall hemåt för att avvakta till morgondagen, men det var nervöst att gå och lägga sig... Elina åkte upp klockan sju idag och det såg ut som kvällen innan, varken sämre eller bättre, men en sak var bra, hon bajsade och det såg normalt ut. Elina ringde i alla fall veterinären för rådfrågning, det känns alltid bra. Vi skulle höra av oss om febern inte gett sig på fjärde dagen... Usch vilken pärs!!! Nu i eftermiddags var hon feberfri så nu är det bara att hoppas att hon blir pigg och helt frisk snart...:)


Vi som arbetar inom skola och förskola ska drillas denna höst, i alla fall om våra högsta chefer på stadshuset får bestämma. Idag har vi varit på introduktion om en webaserad kurs som heter PIM (praktisk IT och mediakompetens) vilket vi visste om i våras och jag tycker ska bli kul och intressant. Vi ska gå i 3 nivåer och efter varje nivå ska vi examinera olika uppgifter så det blir nog en himla massa extra jobb för oss. Men inte nog med detta de tycker att vi även ska gå en kurs som heter "Incito" där man ska göra enkäter på webben som också säkert är bra till utvärdering och dylikt. MEN ska de ta slut på oss alla, vi måste orka med det värdefullaste av allt, VÅRA ELEVER...............och deras måluppfyllelse................... Idag suckar och pustar jag en del och ibland måste man sätta ned foten, tyvärr tror jag inte att det hjälper i detta läge, men jag undrar verkligen hur de tänker???????????????
"Bra nog kanske räcker"
Ha det gott kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...