söndag 5 september 2010

Kalas!!

Söndag idag mina vänner och det är ofta en slappdag för mig, även om man har ena foten i jobbet denna dag så är det ändå en skön och rätt kravlös dag... långfrukost, nyhetsmorgon, går omkring i morgonrock länge, jobbar lite vid datorn, bloggar, tar en promenad och så vidare...

Igår hade jag alla fall min lilla släkt här, eller rättare sagt min familj... För det var min mor och hennes Leif och min bror med sin Karin och deras Linus, vi har som sagt krympt en del. Känns lite lustigt när inte alla ens barn kommer hem vid födelsedagar men det är helt förståeligt att de inte kan ravla hur mycket som helst från Stockholm och de har dessutom fullt upp nu. Vi hade det i alla fall jättetrevligt, och jag fick så fina presenter trots att jag inte önskat mig något...:) Mamma hade köpt en lila kofta och ett armband och av Peder, Karin och Linus fick jag en jättefin svart tröja/klänning...
Under lördagen stod jag och lagade två olika sorters pajer, en med kyckling, paprika och champinjoner och en med fetaost, äggstanning och pinjenötter, till det serverades sallad, och sedan blev det några kakor, var ju tvungen att använda mitt nya fina kakfat och till sist en hallon och blåbärstårta...
Här serveras det pajer och sallad...
Dags att inta maten...
Linus fick ta det lite lugnt med läsning efter att ha fått näsblod...
Mitt fina armband som jag fick av mor...
Söta va.. Linus o faster...
Min lila tröja...
Fikadags... med nya fiiina kakfatet...
Tårtdags..
Ja så har man nu kommit upp i den mogna åldern 45... oj, oj, oj... men måste säga att jag verkligen trivs med livet nu... Har inte så mycket ångest trots att sista barnet flyttar ut nu. Allt har sin tid och jag är evigt tacksam att barnen mår bra och klarar sig på egna ben, de är självständiga och målinriktade, vad mer kan man önska sig...♥ Det är nu det nya livet börjar...eller? en ny framtid att se fram emot...:)
"Den som lever med planer för framtiden håller sig ung"
Önskar er alla en skön och fridfull söndag!!!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Er "tegelhörna" i lägenheten är så himla fin! Jättefina presenter du fått! Kul....
Ha det gott på jobbet i veckan!

Kram

Marie sa...

Ja jag håller faktiskt med den är jättefin...:) Tack så mycket och hoppas att det löser sig för dig med din rytmisk lekgrupp...
Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...