fredag 10 september 2010

Sköna fredag!!

Äntligen helg!!!!!! Sköna härliga fredag!...:) Men jag kan inte förstå att vi redan är här, herre gud vad denna vecka har skenat iväg...
Jag börjar så smått acceptera att hösten är på intågande, jag är ju som sagt en älsare av sommaren och värmen men trots detta så har varje årstid sin charm... Idag skulle vi gå med eleverna och ha uteslöjd, det småduggade men vi beslutade att gå ändå, har man bara bra kläder så är det inga problem. Nu hade ju inte alla eleverna det, men så är det, alla visste ju om att vi skulle vara ute... Vi fick i alla fall en jättehärlig förmiddag, där eleverna plockade växter och vävde sina växtvävar, som blev så himla fina. Som sagt hösten har sin charm, och det bästa är nog höstens färger och sedan myset inne, tända ljus och krypa ner under filten med en god bok...
Om drygt en vecka är det val, det har väl ingen kunnat undgå. I förrgår var det gymnasieval, och mitt hjärta värkte när jag fick höra att Sverigedemokraterna vann på Vimmerby gymnasium. Hur kan ungdomarna rösta på ett främlingsfientligt parti?????, eller förresten flera för nationaldemokraterna var där och fick en hel del röster också... Detta bådar verkligen inte gott om fyra år då dessa ungdomar får vara med och rösta på riktigt. Hoppas nu bara att skolan diskuterar detta ordentligt med eleverna... För man kan verkligen fundera på vilken människosyn dessa ungdomar har och vad eller vem är dess förebilder????????????
Nu ska jag ta fredag... Har handlat och dammsugit och känner nu att helgfriden kryper inpå. Det blir nog en mysig tacokväll, sista fredagsmyset med ungdomarna boende hos oss, för på söndag får de sin nyckel till lägenheten, och ni mår tro att de längtar och här står kartonger och säckar om vartannat... Det kommer så klart bli väldigt tomt här, men jag önskar dem givetvis all lycka till♥ och förstår att de längar till sitt eget...:)
Önskar er som kikar in här en skön fredagskväll!!
KRAM från Marie!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad ledsen jag blir när jag läser om SD, det bådar inte gott!
/Johanna

Marie sa...

Nej verkligen inte... Men vet du vad jag hörde att han som representerade SD ska tydligen ha varit jättesnygg..:( inte klokt va??

anna sa...

Gud vad upprörd jag blir när jag läser detta!!! Undrar vad skolan gör efter ett sånt val. Skiter i det och går vidare??? Eller lägger ner resten av terminen på att diskutera och utbilda goda sammhällsmedborgare???

Marie sa...

Ja du Anna, vad göra??? Jag hörde att samhällskunskapslärarna skulle ta tag i detta. Kanske lite sent, men det blev visst en chock för hela lärarkåren. Idag stod en kille från nationaldemokraterna med mick på torget och pratade, usch jag bara rös...:(

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...