onsdag 15 september 2010

En bra insändare...

I måndags fick Elina och Christopher sin nyckel till lägenheten och då blev det några flyttlass, några igår och idag blev det sängen och lite till så nu är här TOMT.... Men nu är det ju så att de bor ca 150 m ifrån oss hihi... Så jag måste erkänna att trots att det är väldigt tomt så känns det betydligt bättre än när hon flyttade 30 mil härifrån, det räcker med att en av döttrarna bor så långt ifrån sin mamma...snyft* Men återigen jag är så glad att de har det bra våra härliga tjejer...:) Inatt är i alla fall första natten i den nya lägenhet, hoppas nu att de får det bra...

Idag har vi startat vår PIM kurs, vi har fått registrera oss och jag är nästa klar med nivå 1 som ska examineras i oktober, men denna del var lätt och jag tror nog att den andra kommer jag att få kämpa mer med, men det är så himla skoj...) Idag var det en jättebra insändare i Vimmerbytidningen som jag själv skulle kunna skrivit, men nu var det några andra pedagoger som hann före... Jag har ju skrivit om detta förut här på bloggen. Våra högre chefer pådyvaler oss en massa kurser så vi snart går in i väggen och vi försummar dem som vi är anställda att arbeta med, ELEVERNA förstårs. Så inte nog med denna PIM kurs, vi ska gå en kurs parallellt där vi ska lära oss att göra utvärderingsenkäter på webben, säkert ett mycket bra verktyg men inte samtidigt som vi ska gå den andra IT kursen...:( Läs gärna insändaren, den var mycket mycket bra...

"Det finns mer i livet än att öka farten"
KRAMAR från Marie!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Insändaren var jättebra, och snart får det faktiskt vara nog!! :)

Trodde du skrivit den, hihi....

Och tyvärr är det ju faktiskt så, att vi föräldrar blir irriterade och frustrrade i vår tur på lärarna som man ser kanske inte finns till hands just för Eleverna!! Man ser att de inte hinner, är slutkörda osv. ( inte alla såklart, men de finns, de syns...)
En dålig ond cirkel, som i slutändan inte gynnar någon!

Men nu när ni tvingas gå alla dessa kurser osv, är det ju i alle fall bra det är roligt... :)

Kram

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...