fredag 3 september 2010

Min födelsedag!

Det är ingen här hemma som orkar sig upp och fira mig i den här trötta familjen minsann, men när jag kom till jobbet blev jag firad av mitt arbetslag. Berth omfamnar mig med en bamsekram och när jag kommer in på mitt skrivbord står en jättefin blomma, åh jag blev så glad så, faktsikr lite rörd. Vi brukar inte så där fira varandra på jobbet, men de tycket att jag fyllde så där lite halvjämt hihi...:) Kan väl inte säga annat än att mitt nya arbetslag är bäst... När vi sedan sagt god morgon i klassrummet så sjunger alla eleverna för mig, åhhh, Anne-lie hade skvallrat...:)

På eftermiddagen efter jobbet blev det att storhandla och komma på vad jag ska bjuda på när släkten kommer imorgon, bkir väl paj som är min favorit men ska ge mig på en ny, kyckling och en annan med fetaost och pinjenötter. Sedan hann jag med att baka en tårta innan Elina och Christopher kommer hem med hela bilen fullpackad med grejer från Ikea, oj vad vi bar, det var visst mer än Ikea, en tv t.ex... Tills slut blev det i alla fall att fira med smörgåstårta och ett glas vin innan matchen började, heja Sverige...:)

Den fina blomman är från arbetslaget och det fina fatet är från Elinis och Offe!!!
♥♥♥
Dessa vackra blommor är från min älskling♥!!

Och jag som önskade mig en sådan här fin ryggsäck med stol, också från älsklingen min...
Som sagt en lugn och trevlig födelsedag...:) Johanna ringde och grattade från Stockholm, många sms kom, massor av gratulationer på facebook och faktiskt två vykort hade kommit, riktigt roligt...:) Imorgon ska jag upp och baka pajer och sedasn kommer brorsan, Karin och Linus och så mamma och Leif... Våra närmast sörjande har verkligen krympt, mormor o morfar orkar inte ge sig ut på äventyr längre, Johanna och Nicke kommer nog inte hem förrän de har flyttat och fått ordning på allt och pappa finns inte längre bland oss och ja... men jag är ändå evigt tacksam för de mina fina ♥ som finns i min närhet....
"Man håller sig ung, oavsett hur gammal man är,
om man lever med drömmar för morgondagen"
Önskar er alla en riktig avkopplande helg!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Marie och ha en bra dag.
kram mia&Anders

Marie sa...

Tack så jättemycket kära vänner och tack för senast, det var en mycket trevlig kväll. Ses!!!

Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...