onsdag 30 mars 2011

De är bare å bite ihop!

Jaha då har man fått sin livs dom nu då...:( Jag har väl innerst inne anat, men faktiskt inte velat inse faktum... Jag fick ju faktiskt en remiss till magnetröntgen av någon anledning, och visst var det diskbråck, inte ett utan två på ländryggen...:( Min första reaktion blev förstås en skvätt tårar och jag tyckte väldigt synd om mig själv... Men som sagt det är inget farligt, bara smärta som brukar bli bra vid träning. Operation idag görs på endast 20 %, och de ska då vara riktigt illa däran. Men nu framåt kvällen tänker jag att det kunde varit värre, det är verkligen inget dödshotande. Det finns de som har det värre! Så "BIT IHOP MARIE"!!!!!!!!!!!!!!!!

Symptom vid ischias är ofta att det strålar ner längs baksidan av låret. Ibland når symtomen ända ner i foten. Har man även domningar ökar risken för att ischias är ett tecken på diskbråck och så var alltså fallet för mig...

Nu blir det sjukgymnastik och rehabilitering, för detta måste jag bara bli av med. Min första fråga när jag fick beskedet var om jag kunde fortsätta rida, och till min stora gläjde kunde jag det, jag skulle försöka fortsätta att vara som vanligt, det är bara bra att röra på sig. Så ridning blir det, bara mina kramper slutar och jag får tillbaka känseln i vaden så blir det lättare, för som sagt det gjorde ju inte ont när jag trotsade och provade i torsdags...


"I livets hinderlopp får man ta häckarna allt eftersom de kommer"

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...