tisdag 8 mars 2011

Ny erfarenhet!

Internationella kvinnodagen, semledagen, samt en helt ny erfarenhet... nämligen behandling av en osteopat...:) Vilken dag!!!! Ja allt på en gång, nu ska jag väl inte säga att jag märkt av kvinnodagen precis, men en god semla (den första köpta) från Gullringen blev det så klart. Dottern var där och köpte hem varsin åt sin mamma o pappa, så snällt♥

Men det mest speciella med dagen var ändå besöket hos osteopaten Michael Bolin. Verkligen en annorlunda behandling som tog nästan en timme, där han gick igenom hela kroppen, mest uppe i nacken och axlar faktiskt, fast det var min onda rygg jag var för...det kommer oftast därifrån, sa han...

Han tryckte här och där och vevade runt med ben, knä och armar samtidigt som han tryckte och ibland hävde han sig på med hela sin tyngd och tryckte till, men det blev aldrig det där otäcka knycket som hos en kiropraktor. Jag känner mig ändå lite mörbultat, och han sa att det kommer nog kännas i kroppen i 3 dagar... Ska bli spännande om det kommer att bli bättre nu...

För övrigt har jag en plan, en läroplan haha... Imorgon har vi studiedag och då är det givetvis fokus på den nya läroplanen, Lgr 11 och eftersom jag är en av nyckelpersonerna ska jag vara med att hålla i dagen. Så kvällen har gått till att gå igenom min power point om kursplanen som det mest kommer att handla om imorgon... Spännande, spännande....:)


"Man blir sällan trött av att göra,
det man tycker är intressant eller spännande"
Kramar från Marie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ok...i morron är det min tur! Det ska bli sååå skönt. Tycker det är så häftigt när han går igenom hela kroppen utan att använda våld!

/Li-Anne

Marie sa...

Ja absolut, en riktigt annorlunda behandling som jag kommer ge en chans en gång till...:)

Lycka till idag Li-Anne! Hoppas att du får bort en del av din smärta...

Kram!

Anonym sa...

aaaj...jag är också riktigt mörbultad nu...men om det blir som han säger att jag ska kunna gå en promenad i morron så är det verkligen värt det! För det har jag inte klarat de senaste månaderna och det känns tungt...

Ha en skön helg
Li-Anne

Marie sa...

Åh Li-Anne, det hoppas jag verkligen att du kan... Hoppet kan man leva på länge, och vi HOPPAS...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...