tisdag 29 mars 2011

Oroligt just nu!

Nu har tankarna börjat gå i skriftligt omdöme tankar, och faktiskt idag är mallen med alla mål och förmågor klara, så nu blir det att börja skriva i de mål som är bedömda och avklarade... Men faktiskt är de mesta av jobben gjorda när vi gjort grovjobbet innan...:) Den största nackdelen är att vi måste sitta på jobbet och fylla i omdömena, eftersom vi inte kan komma åt vårt nätverk hemifrån. Ja, det är sant år 2011... Vimmerby kommun menar att det kostar alldeles för mycket pengar att få nätverket att fungera hemifrån, men lustigt att i stort sett alla andra skolor i andra kommuner har haft råd med det....
***
Till något helt annat... Igår var jag på ett spännande möte med lärarförbundet, där vi fick ta del av vad som sagts på rektorernas anställningsintervjuer. Kan väl säga att jag inte blev speciellt imponerad av kommunens rektorer, de flesta är väldigt administrativa...:( Och det var väl två högst tre (inklusive vår rektor) av de tolv sökande som jag kan tänka mig, de som mer fungerar som pedagogiska ledare och som är väl insatta i våra styrdokument. Sedan var vi ju många som hade en del att säga om de olika rektorerna, och allt som hade sagts på intervjuerna stämde ju inte alltid...hihi!! "Oj den starka sida känner jag inte till" t.ex. :-)
***
Jag hoppas ändå på att vi får behålla Isa. Vi kan ju inte byta alla rektorer och områdeschef på en så stor mångkulturell skola, det krävs faktiskt en hel del erfarenhet. Hoppas nu att allt detta blir klart vecka 14 som det är sagt, för det är just nu lite oroligt i lägret...
***

"Otålighet tar kraft"

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...