fredag 1 april 2011

Att känna lycka!

Fredag och dagen före helg är alltid en välkomnande dag. Måste väl erkänna att denna vecka varit rätt jobbig, mest psykiskt att ta in beskedet om mitt diskbråck. Det har liksom malt en massa tankar och funderingar hur det kommer att bli, vad jag kanske inte kommer att kunna göra o.s.v. Framförallt är jag fullständigt livrädd för att återigen få en nerv i kläm, för det var nog det värsta jag varit med om sedan jag födde barn....
***
Igår kände jag i alla fall en enorm lycka rusa igenom kroppen och det var faktiskt på hästryggen. Helt plötsligt så började jag nästan att gråta när det gick så bra och jag kom på att det går ju riktigt bra att rida (nu i alla fall)...:) Det kan vara lite problematiskt att ta sig upp och ner, men då finns det en stol att ta till hihi...
***
Sedan jag fick reda på att jag skulle på magnetröntgen så förstod jag ju ändå att de misstänkte diskbråck och då har tankarna på om jag kan fortsätt rida snurrat i huvudet. Ridningen är just nu min passion i livet och jag känner att få åka iväg en kväll i veckan och rida är underbart för kropp och själ och jag kan rensa bort en massa jobbtankar...
***

Jag önskar er kära bloggvänner en riktgt skön helg!

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag förstår dig! Men skönt ändå nu då att du vet vad det är och kunna läsa in all kunskap om det och blir så frisk som möjligt! Hoppas allt gått bra med Elina idag med!

Kram o trevlig helg!!
Annso

Marie sa...

Ja det är skönt att veta vad det är, nu får jag hoppas att det hjälper med sjukgymnastik.

Undersökningen med Elina blev av i alla fall, men problemen kvarstår. Nu blir det magnetröntgen för att kolla något som inte är som det ska men tunntarmen.

Kram!

Evs Simonsson sa...

Hoppas ni kommer till rätta med ditt diskbråck genom gymnastik, jag gick ju runt i 2 år innan min opertion blev av inte riktigt samma med ihåliga trasiga kotor som gled iväg men värken/kramperna hade ja ju också i benen. Lycka till och hoppas du klarar av ridningen som du så gärna vill hålla på med...det gör ju faktisk sitt så man orkar med det andra, ja håller ju på med hundarna för att må bättre. Hälsa La Familja

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...