onsdag 26 januari 2011

På gång!!

Jippi.... det blev ett träningspass för mig på friskis igår. Äntligen har jag kommit igång, får se om jag kan knöla in två gånger i veckan men som sagt jag har min ridning på torsdagar också...

För övrigt så ska vi ha en planeringsträff för vårt 30-årsjubileum på söndag. Hoppas nu bara att vi hinner få till något innan de kära gamla klasskamraterna betalar till det andra spektaklet...

Åh så en grej till innan bedtime. Idag har vi nyckelpersoner (ja vi heter faktiskt så) på A-L skolan haft vår första implementeringskonferens för våra medarbetar... I vad?? Jo vår nya läroplan förstås, Lgr 11. En liten lugn och behaglig start tror jag.... Det är ju meningen att ALLA ska landa i den nu, vi ska inte tappa några på vägen och vi ska få till många många pedagogiska diskussioner under tiden...:) Idag tog vi lugnt och sansat kap 1 om värdegrunden som är så viktig och som alla skulle ha läst tills idag.
Nu är vi på gång!!!!


"Motgångar kan vara trappsteg till framgång"

Kramar från Marie!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka är alla?

Anonym sa...

Förlåt, det blev fel...inte min mening att va anonym.

/Li-Anne

Marie sa...

Alla pedagoger (var kanske otydlig)!!! Denna nya läroplan ska implementeras så alla är med på tåget, inte som när Lpo 94 kom och ingen hängde med förrän 15 år senare. Är du med?

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...