söndag 30 januari 2011

Tillökning....

Nu har ytterligare en helg gått till enda och det har varit en så lugn men samtidigt händelserik helg...:) En helt vanlig lördag med några stanärenden och pyssel i hemmet på dagen och teve och lite snacks med min kära sambo på kvällen och den avslutades med att hämta personalen på AT (där Elina delvis jobbar) i Målilla, Molijan, där de haft personalfest med god mat och spa. En kväll som Elina pratat om en hel dag nu, lyckad alltså...:)

Sedan en helt vanlig söndag med jobb på förmiddagen, promenad som slutade med fika hos Annika o Samuel, sedan hem för handboll, som tyvärr slutade utan medalj..... Åh, det var så nära så nära men vi hade inte turen på vår sida och allt för mycket skador och tekniska fel...:(

Efter maten traskade jag till min gamla klasskompis Helen för att träffa ytterligare några klassisar. OJ... vilket babbel det blev...:) Men vi var där för att planera vårt 30-års jubileum, som tyvärr har blivit lite bråttom med för att klassfest.com hunnit före och har skickat ut inbjudan redan så nu är det bråda tider att få ihop allt, men på söndag hoppas vi att vi har det mesta på plats för att kunna skicka ut en NY inbjudan...för på söndag blir det ny träff här hos mig... Helen bjöd på goda semlor och vi hann rätt långt på listan, nu måste vi bara få en lokal....:)

Sofia som tar för sig av Helens goda semlor...

Lena och Tobbe P likaså...

Ja hur ska vi få ihop det då????

Gänget samlat!!!

Men efter träffen hos Helen kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att stanna till hos Elina och Christopher som idag har varit i Alvesta och hämtat sin nya familjemedlem, JEKO heter den lilla söra valpen som är bordier collie och keeshond och han är idag 8 veckor och så SÖÖÖÖT han är.....:)
Elina med Jeko!!!




Ja som sagt en lugn men händelserik helg, med tillökning i familjen, det känns lite som ett barnbarn hihi... Det kan väl bli så att vi får vara lite barnvakt eller jag menar hundvakt framöver.... Det är verkligen som ett litet barn och nu gäller det att uppfostra ordentligt så det blir en bra och lydig vovve....
*
Det är också så himla roligt att vara på gång med vår egna personliga klassträff, jag hoppas att vi lyckas med våra planer och att vi hinner få ut inbjudan innan folk betalar till den andra...
"Låt inte prestige hindra dig att återuppta kontakter!"
Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka bilder du tog....baken på mig..hmmm. kan du ta framsidan nästa gång eller....hi hi
Men så himla kul det ska bli för nästa klassträff..känns rättså gutt att datum och lokal är spikat...nu väntar bara att anmälningarna ska ringas in så att vi slår förra rekordet. Kram Lena

Marie sa...

Haha inget fel på din bak Lena, men visst kan jag ta framsidan nästa gång...:)

Yes blev så glad att vi fick till ett datum i maj...

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...