fredag 7 januari 2011

Förlovningsmiddag! ♥

Nu har Johanna och Niclas kommit hem från Stockholm igen, dels för att det blev fyra dagars ledigt för honom och Johanna har fortfarande jullov, men också för att vi ska fira Johannas födelsedag, hon fyller den 11:e men då har ju skolan börjat igen... Och så vill man ju förstås fira hemma hos mamsen och papsen...hihi...

Men vi skulle fira något annat också och passade på att göra det nu när alla var hemma. Vi bjöd hela familjen på en middag på Sweet Chili där vi åt god mat, allt från plankstek, till lövbiff och kycklingwok...:) Det var smaskens och framförallt skönt att sitta och vara avkopplad på en restaurang...:) Jag gillar stället, de har bra service och bra mat och samtidigt är det väldigt trivsamt där...

Efter middagen gick vi hem och tog fika och vaniljpannacotta med bärsås som jag gjort och så blev det familjespel, denna gång faktiskt ett helt nytt som vi glömt bort, "Rappakalja Extrem". Det blev många glada skratt blandat med sura miner... hihi så är det när Svensson/Lindqvist ska spela spel...så har det alltid varit..:)


Elina och Christopher på Sweet Chili..
Johanna, Niclas och Dick!

Familjen!

Min fläskfiléplanka!
Elina och Offe får paket!
Ett juligt hjärta till minne av förlovningen!
Fika med pannacotta!
Baileys!
Speltajm!!
Rappakalja!


Må så gott kära bloggvänner!
Kram Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den supergoda maten och den fina presenten!
/Elina

Marie sa...

Ja varsågoda mina vänner♥!! Det var så trevligt att gå på restaurang med er så!!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...