söndag 9 januari 2011

KALAS!

Kalas o kalas det tar visst aldrig slut haha... Vi fortsätter som sagt att fira i vår familj och denna gång hörde turen till Johanna som fyller år på tisdag men då är hon ju tillbaka i Stockholm... Johanna hjälpte mig att förbereda en lite buffé med pajer, tartaletter, sallader, bröd, ost o kex...

Gästerna för dagen var mamma, Leif, Peder, Linus (Karin var sjuk), Mona och Kalle (Johannas farmor o farfar) och så vår familj förstås, så vi blev 12 personer...

Dags att äta av buffén...



En försenad julklapp till tjejerna...
presenter av mor o far!!!
Dags för presentöppning!
Snygga t-shirts av morbror, Linus o Karin!

Present av syster yster och Offe!

Åh en god parfym...

Yeee en Iphone....av mamma o pappa!!

Sååå glad!!

Mmmm goda likörer av mormor...

Träningskläder, det går åt...

Elina o Christopher får mer förlovningspresenter av mormor...

Tårtdags... en riktig tjejtårta hihi...

Kakmonster...
Fikadags...

Ja nu har man firat äldsta dotterns 23-års dag fastän hon inte fyller förrän i veckan... 23 år sedan vi fick vårt första barn, vart har tiden tagit vägen???? Det är inte klokt, jag var alltså mamma vid 23 års ålder...
*
Faserna i livet går vidare och vi är där när barnen blir vuxna, flyttar hemifrån och skaffar egna liv, det är bara att acceptera fastän det känns mycket lustigt och varje gång de åker till Stockholm så blir det så tomt och tyst... Nu har vi ju haft rätt så mycket liv och rörelse här över jullovet och så tvärt tyst igen... Det är tur att Elina bor nära...:) Men hon har fullt upp med jobb, hem, häst och snart hund, ja hon är galen... hon har vistt hur mycket tid som helst.. så om tre veckor ska hon hämta en så söt liten valp som ser ut som en liten björn...
*
Nu ska jag försöka att ställa in mig på att arbeta igen, hjälp hur ska jag orka upp imorgon, jag som är sååå trött, jag har sovit hur mycket som helst detta lov och känner mig ändå inte utvilad... Jag ska läsa på ytterligare om Lgr 11 nu innan jag åker på första seminariet imorgon i Oskarshamn.. Det ska bli spännande att sätta igång detta arbete, verkligen...
Jag har läst in mig på Lgr 11 och tycker att alla ska det. Den finns ju tillgänglig och jag förstår inte varför vi ska vänta till den dag då den ersätter Lpo 94... Men än så länge råder Lpo 94, den vi envisas med den nya hihihi...
"Försök att vara närvarande i den sitation du befinner dig"!
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...