tisdag 25 januari 2011

30 år sedan....

I juni för 30 år sedan slutade jag nian... Ja ni läste rätt, det låter helt otroligt, men det är helt sant, hihi...:) Vi har några stycken spånat ett tag på att vi ska få ihop ett jubileum alla avgångsklasser från 1981, och precis nu skulle vi få till en träff.... VAD HÄNDER DÅ???? Det dimper ner ett brev från klassfest.com om en klassfest på stadshotellet med alla våra nior på Vimar och Tullport + de som slutade för 35 år sedan på Vimar och Tullport..:( Hur roligt är det???? Nu ska vi försöka få till vår fest ändå och varna alla för det andra hopkoket, vilket extrajobb...:(

Min kära sambo här hemma har också fått ett likadant brev och festen är på exakt samma datum, alltså var det 35 år sedan han slutade nian...... Oj, oj oj men det känns inte personligt att slå samman en massa andra klasser. Vi har haft träff när vi hade 10 årsjubileum, bara vår klass och när det var 20 år var det stor baluns för alla niorna och det var hellyckat och jag hoppas på repris. Vi var på Vimar och kollade lokalerna och festen var sedan i matan och det var riktigt trevligt... Vi hade också bjudit några lärare och några dök allt upp t.ex. Happe vår klassföreståndare, Lennart "Musen" Hjelm och Ing-Marie Fransson som visade våra gamla reklamfilmer hahaha....

Föresten idag gick det inte lika bra för våra handbollskillar, men det spelar ju ingen roll för de är vidare till semi i alla fall. Nu håller vi tummarna på fredag för då gäller det igen...:)

Må så gott fina bloggvänner!!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Då FÖDDES jag Marie!!! HIhihi

Marie sa...

Du skojar Anna! Hu nu blev jag genast gammal, jag som känner mig så ung hihi...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...